Vuosikokous 26.2.2014

Osallistujia odotti kahvipöytä. Maistuisi varmaan sinullekin?
Maistuihan ne.....
Illan emännät

Mäntsälän Marttojen sääntömääräinen vuosikokous pidettiin Kulmiksessa. Paikalla oli 30 yhdistyksen jäsentä.

Illan emäntinä olivat Sirkka-Liisa Wright ja Tuula Rokka, jotka olivat kattaneet kauniisti kupit tarjoilupöytään, keittäneet kahvit ja leiponeet. Hyvä kahvin tuoksu otti kokoukseen tulijat vastaan. Joka marttaillan aluksi nautitaan makoisat kahvit ja päästään vaihtamaan kuulumiset.

Kahvinjuonnin jälkeen jaksoikin sitten paneutua vuosikokouksen asioihin. Vuosikokouksen puheenjohtajana toimi Liisa Helin vankalla kokemuksellaan ja sihteerinä oli Anna Kyytinen.

Toiminta ollut aktiivista

Käytiin läpi viime vuoden toiminta ja tilit. Todettiin, että toiminta on ollut runsasta ja kaikkiin tapahtumiin on osallistuttu aktiivisesti. Viime vuoden kesäretkellä oli peräti 54 henkeä ja kaikki muukin toiminta on kiinnostanut jäseniä. Marttojen talouttakin on hoidettu hyvin, jonka myös toiminnantarkastajat olivat todenneet.

Uusi ohjelma monipuolinen

Kokouksen osallistujat hyväkysivät myös hallituksen ehdottaman tämän vuoden ohjelman, joka vaikutti ihan yhtä mielenkiintoiselta kuin viime vuodenkin. Tämän vuoden kesäretki suuntautuu Varsinais-Suomeen ja toivotaan sille yhtä paljon kiinnostusta kuin viime vuoden retki Väinö Linnan maisemiin.

Tänä vuonna teemme myös lyhyempiä retkiä, kun menemme tutustumaan Suomen luontokeskus Haltiaan ja käymme katsomassa Tove Jansson 100-vuotta näyttelyn Ateneumissa. Syksyllä tutustumme sieniin ja saamme sienimartan naapurikaupungin martoista meidän vieraaksemme. Käymme myös tutustumassa luomutilaan.

Ravintoasioihin perehdymme ruisleipäkurssilla, jota on toivottu  ja leivomme myös karjalanpiirakoita.

- Monipuolista ohjelmaa, totesivat vuosikokouksen osallistujat. Voit käydä katsomassa ohjelman Tapahtumat sivuiltamme.

Hallituksessa vaihdoksia

Vuosikokouksessa valitaan aina erovuoroisten hallitusten jäsenten tilalle uudet edustajat. Hallituksesta on aina puolet erovuorossa ja hallituspesti kestää kaksi vuotta. Tänä vuonna viidestä erovuoroisesta edustajasta vain yksi jatkoi. Neljä oli pyytänyt eroa. Kaikilla heillä oli jo pitkä aika hallituksessa. Tilalle saatiin nyt siis neljä uutta jäsentä. Valituksi tulivat Anna Kyytinen, Sari Ollila, Kristiina Vaahtera ja Raija Vimpeli.

Marttojen hallitus 2014

Mäntsälän Marttojen hallituksen muodostavat:

• Marjut Jokinen, puheenjohtaja (puheenjohtajan kausi on 2-vuotinen)
  • Ritva Friman, varapuheenjohtaja
  • Soili Muinonen, sihteeri