Sade kasteli Maalaismarkkinoilla

Sataa sataa ropisee

Perinteiset Sepänmäen Maalaismarkkinat pidettiin lauantaina 6.8. Sepänmäen käsityömuseoalueella. Mäntsälän Martoillakin oli siellä myyntipöytä. Nyt kolmannen kerran. Yleensä Maalaismarkkinoilla on saatu nauttia poutasäästä ja useimmiten auringostakin, mutta tällä kertaa oli toisin. Lauantai oli kuin tämä koko kesä. Välillä satoi ja välillä oli satamatta. :)

Sää asetti omat haasteensa myyntipöydälle. Miten suojata leivonnaiset steelta? Olimme hankkineet kesän aikana roll-up telineen, joka sai nyt todellisen kasteen. Tuuli teki vielä omat haasteensa, mutta lainaksi saatu painava rautatanko pelasti. Sade hiukan haittasi myyntiä, mutta kun siuskkaasti seisoi loppuun asti, saimme pöydän tyhjäksi. Olimme varautuneet hiukan suurempaan yleisömäärään arpojen suhteen, mutta tällä kertaa ihan kaikki arvat eivät menneet kaupaksi, vaikka voitot olivatkin hyviä.

Kesä on haastavaa aikaa leipojien suhteen, kun kaikki ovat kesälaitumilla. Ajankohta tuntui tänä vuona olevan entistä haasteellisempi. Oli sukujuhlia, syntymäpäiviä, matkoja jne.  Päätimmekin, että ensi vuoden Maalaismarkkinat jätetään väliin ja vietetään ihan rauhassa rentouttava kesäloma. Kiitos teille kaikille, jotka ahersitte ja teille kaikille, jotka toitte arpajaispalkintoja. Niille on vielä käyttöä.