Pikkujoulut Pelkkatuvalla 4.12.2013

Martat viettivät pikkujoulua Ohkolassa Pelkkatuvalla. www.kortistontila.fi
Näin iso joukko ei millään mahtunut yhteen huoneeseen, joten hiukan jakaannuimme. Tässä kulmahuoneen iloista väkeä.
Yläkerrassakin oli hauskaa.
Yläkerrasta oli avoin näkymä alakertaan.
Lasiveranallakin oli iloisia ilmeitä.
Lasiverannan väkeä pöydän toiselta puolelta.
Juhlapalvlu Jubilantin yrittäjä Sisko Mulari ahersi koko illan, jotta me saimme nauttia.

Mäntsälän Marttojen pikkujoulua vietettiin tänä vuonna Ohkolassa Kortistontilan Pelkkatuvalla peräti 40 jäsenen voimin. Mukana myös yksi martti. Saimme tämän vuoden lopulla toisen martin joukkoomme. Seppälän Liikenteen bussi kuljetti meidät turvallisesti kirkonkylästä perille Pelkkatuvalle. Illan päätteeksi bussi vei meidät takaisinkin.

Pelkkatuvan emäntä Eija oli meitä vastassa jo kääntyessämme Eerola-Kortistontielle. Näin saimme hyvän opastuksen perille asti.

Bussista siirryimme sisätiloihin ja asetuimme pöytiin. Juhlapalvelu Jubilant oli valmistanut meille maittavaa syötävää.  Nautittuamme lämpimän glögin, siirryimme ruokaherkkujen äärelle.  Joululaulujen soidessa taustalla mukava puheensorina täytti Pelkkatuvan ja noutopöydän juoluiset herkut maistuivat.

Yleensä martat ovat kattiloiden ääressä, mutta näin pikkujoulujuhlissa osat olivat nyt vaihtuneet. Me kaikki saimme vain nauttia.

Puheenjohtaja Marjut luki lyhyen joulutarinan 80 vuoden takaa. Lapset olivat odottaneet joulupukkia ja huomanneet jonkun sieltä jo tulevankin, mutta kas...se olikin kahdella tassulla kulkeva karhu.... Korkeasaaresta karannut.

Hiukan "työasioitakin" käsiteltiin, kun sovittiin myyjäisasioista. Lista kiersi ja listaan kertyi iso määrä kakkuja ja laatikoita, joita martat aikovat valmistaa myyjäisiin. Myyjäiset pidetään su 15.12. Ankkurissa Keskuskadun varrella klo 10-13.

Jälkiruuaksi nautittiin sitten herkullista puolukkarahkakakkua kahvin/teen kera. Näin se ilta kului ja oli aika lähteä kotimatkalle. Kiitos kaikille pikkujouluissa olleille. Te, jotka ette ehtineet mukaan, voitte katsella hiukan kuvia.