Myyjäiset päättivät marttavuoden

Myyjäiset pidettiin Ankkurissa Keskuskadulla nyt jo kolmatta kertaa peräkkäin. Tila on sopivasti keskustassa ja katutasossa. Marttojen myyjäisillä on pitkät perinteet. Niitä osataan odottaa. Niin tänäkin vuonna. Jo ennen ovien avaamista oli väkeä kerääntynyt odottamaan ostoksille pääsyä.

Suurin väenpaljous koettiin ensimmäisen viidentoista minuutin aikana. Nopeasti myyntipöydiltä hupenivat jouluiset laatikot ja kakut. Perunalaatikoita on kysytty enemmän kuin olemme pystyneet valmistamaan, mutta tänä vuonna laatikoita riitti ihan kaikille. Valmistajia oli löytynyt marttojen piiristä enemmän ja näin kysyntä ja tarjonta kohtasivat.

Martat ovat myös ahkeria kutojia, joten tokihan meillä oli myynnissä myös villaisia tumppuja ja sukkia.

Kahviossa aika moni myyjäisissä kävijä nautti kupposen kahvia ja palan joulukakkua. Arpapöytäkin kiinnosti ja arvat kävivät kaupaksi. Päävoitto, lahjakortti valokuvaukseen, pysyi pitkään pöydällä, mutta kyllähän sillekin voittaja löytyi. Pieni arvan ostaja oli onnettaren suosiossa.

Tänä vuonna ei kävijöitä ehkä ollut ihan niin paljon kuin edellisinä vuosina. Ajankohta oli martoille hiukan epäedullinen, sillä kaikki muut yhdistykst olivat jo ehtineet pitää omat myyjäiset ja samaan aikaan oli myyjäiset myös Riihenmäen koululla. Ensi vuodeksi olemmekin miettineet myyjäisten aikaistamista riippuen miten saamme Ankkurin käyttöömme.

Lopputulokseen olemme kuitenkin oikein tyytyväisiä. Kaikki syötävä myytävä löysi kävijöiden ostoskasseihin. Viimeinen kakku laitettiin pakkaseen ja nautitaan ensimmäisessä marttaillassa.

Kiitos kaikille kävijöille ja ahkerille martoille, jotka olivat valmistaneet tuotteita myyntiin.