Marttojen mielessä terveysasiat 5.11.2014

Illan emäntä oli Liisa Helin.
Ennen oman esityksen alkua professori Reijo Tilviksellä oli aikaa vaihtaa kuulumisia marttojen kanssa.
Professori Reijo Tilvis oli kertomassa terveysasioista.

Marttaillan aiheena oli terveysasiat, joista meille oli kertomassa professori Reijo Tilvis. Martat kuuntelivat tarkkaavaisesti hänen valottaessa mm. sanontaa Kaikki mikä ei tapa on terveydeksi ja Haava sulla, tuska mulla. Kuulimme myös, että mitään ei kannata popsia suuria määriä kohtuus kaikessa.

Juttelimme mistä saattaa johtua suuri allergioiden määrä.... Reijo Tilvis suositteli, että antaa lapsen syödä hiukan hiekkaa, siitä niitä pöpöjä tulee kohtuullisesti, joka saa oman elimistön tsemppaamaan. Kuulema niissä maissa, joissa asutaan navetan ollessa samassa rakennuksessa on todettu paljon vähemmän allergioita. Allergian hoito on kokenut suuria mullistuksia. Käsitykset ovat muuttuneet vuosien saatossa.

Kuulimme myös, että suomalaisilla on geeniperimänä korkeammat kolesteroliarvot johtuen kylmästä ilmanalastamme. Eivät esi-isämme olisi täällä pärjänneet. Elimistön solut muokkautuvat ympäristöön sopiviksi.

Lisäravinteita kannattaa myös käyttää harkiten. Jossain vaiheessa katto tulee vastaan ja suurempien määrien syöminen ei hyödytä mitään.  Ja kannattaa miettiä hyödyttävätkö lisäravinteet muutenkaan....

Jatkuvaa tutkimustyötä tehdään ja suositukset muuttuvat....

Juteltiin hiukan lumelääkkeistä ja martoilla oli mahdollisuus myös esittää kysymyksiä. Olihan meillä nyt asiantuntija vastaamassa.