Makea matka Fazerille

Martat tekivät matkan Fazerin viime syksynä avattuun vierailukeskukseen. Matka oli niin suosittu, että bussikin oli vaihdetta pari viikkoa ennen matkaa isoon yli 50 hengen bussiin. Tämä matka houkuttleli mukaan myös lapsia ja muutaman ystävänkin.

Ensin nautimme herkulliset kinkku-purjopiirakat meille laitetusta noutopöydästä.

Sen jälkeen lähdimme tunnin kestävälle opastetulle kierrokselle Fazerin maailmaan. Koska olimme niin iso ryhmä, jakauduimme kahteen osaan ja saimme omat oppaat kumpikin ryhmä.

Kuulimme historiasta, miten kaikki aikanaan alkoi ja myös nykypäivästä. Maitoautot tuovat tehtaalle joka päivä 100 000 l maitoa sopimustoimittajilta.

Näimme miten tuotanto toimii, katselimme nostalgisia makeisrasioita ja julisteita (saa ostaa kaupasta), pääsimme kurkistelemaan virtuaalisesti eri tehtaita, kokeilimme kangaspötkylöillä neljän säikeen leitittämistä pullapitkoksi. Saimme maistella nameja ja kyllä niitä aika paljon ehti maistelemaankin :) . Makeaa mahan täydeltä.

Kuulimme myös Fazerin leipomoista ja kuinka paljon lounastajia Fazer ruokkii päivittäin. Tehtaalla työskennellään kolmessa vuorossa - siis myös yöllä tehdään makeisia!

Lopuksi vielä saimme tuotekassin, josta löytyi mm. herkullista juuresleipää. Tiedättekö sen mainoksen, jossa työmies kertoo kuinka hän syö porkkanaa, ja muita terveellisiä juureksia? :)

Niin ja olihan meillä sitten ½ t aikaa tehdä ostoksia. Pää meni pyörälle niistä makeishyllyistä.

Vierailukeskukseen voi mennä myös omin päin. Joka arki-ilta järjestetään kaikille avoimia kierroksia klo 17 ja viikonloppuisin joka tunti. Mutta varaa paikkasi ennakkoon ja osta lippu verkosta. Tuleva viikoloppu oli jo loppuunmyyty - siis keskiviikkoiltana!

#Visitfazer

Enemmän kuvia Marttojen Facebooksivuilla