LC/Mamsellit tutuksi

Marttaillassa ehtii aina aluksi vaihtamaan kuulumisia.
Ilta aloitetaan kahvilla - tottakai!
Illan emäntinä Sirkka Päivärinta ja Ulla Junttila.
Martat kuuntelivat tarkkaavaisesti.
Mamsellien tämän vuoden presidentti Pirkko Kauppila.

Maaliskuun ensimmäisessä marttaillassa kuulimme miten Mäntsälään syntyi pitäjän ensimmäinen Lions naisklubi. LC/Mäntsälä/Mamselleista kertoi klubin tämän vuoden presidentti Pirkko Kauppila. Mamsellit perustettiin viiden ykkösen päivänä eli 1.11.2o11. Klubissa on jäseniä tällä hetkellä 30 henkeä.

Klubilla on säännöllisiä palvelutehtäviä mm. viikkottaiset vierailut Kotokartanon Pikkukodossa. Mamsellit käyvät laulattamassa, juttelemassa ja järjestämässä viriketoimintaa asukkaille. Klubi on myös harjoittanut hyväntekeväisyyttä mm. lahjoittamalla television vanhusten ryhmäkotiin, järjestänyt pitäjän kahden miesklubin kanssa lastenteatterieistykset kunnan alle kouluikäisille lapsille, ostanut kolme ulkoilu/suojapukua Kotokartanoon, jotta pyörätuolissa istujilla olisi lämmin ulkoilla.

Pirkko kertoi myös Lions aatteen rantautumisesta Suomeen ja ihan yleisiä asioita Lions toiminnasta. Hän vinkkasi myös, että mukaan voi tulla, jos Lions-toiminta kiinnostaa. Mamsellit kokoontuvat kerran kuukaudessa. Mamsellien omilta kotisvuilta voi lukea toiminnasta ja katsella kuvia tapahtumista.