Iloisen Mielen Puisto

Toukokuun marttaillat aloitettiin vierailemalla Iloisen Mielen Puistossa, joka tarjoaa hoivaa ja huolenpitoa ikäihmisille sekä myös asuntoja.

Iloisen Mielen Puisto - kotien sivuilla kerrotaan heidän päätoiminta-ajatus:

Iloisen Mielen Puisto -kodit on suunniteltu helpottamaan ja tukemaan seniori-ikäisten asumista. Toki kuka tahansa, ensiasunnon ostajasta sijoittajaan, voi ostaa kodin Iloisen Mielen Puistosta. Ikä ei ole este. Kun keskeinen sijainti, erilaisten palveluiden saatavuus ja uuden asunnon vaivattomuus ovat tärkeitä, on Iloisen Mielen Puiston kodit oiva vaihtoehto.

Nautimme ensin kahvit marjapiirakan kera. Kahvin jälkeen kuulimme Iloisen Mielen Puistosta tarkempaa tietoa. Iloisen Mielen Puisto on myös Sipoossa ja  Nurmijärvellä. Mäntsälän kunta ostaa hoivapalveluita talosta.

Pääsimme myös käymään yhdellä kodinomaisella hoivaosastolla pienemmissä ryhmissä. Siellä asukkaat olivat juuri iltapalalla. Jokaisella on oma huone, jonne voi tuoda myös omia huonekaluja ja tavaroita. Kunta edellyttää tietynlaista sänkyä ja muutamia muita asioita, mutta muuten kukin voi sisustaa huoneen omalla tavalla.

Talossa on myös ihan tavallisia asuntoja, joita voi vuokrata tai ostaa. Kävimme katsomassa yhtä ylemmän kerroksen yksiötä, jossa oli tupakeittiöhuone, eteinen, kylpyhuone ja oma parveke.

Rakennusksen alakerrassa on ravintola, jossa on tarjolla arkisin päivittäinen lounas ja siellä voi tilauksesta järjestää myös omia juhlia. Asukkaiden käytössä on myös pieni allas ja sauna. Saunatiloja voi myös vuokrata.

Kaikki oli uutta ja siistiä. Kuulimme myös, että henkilökunta on etupäässä Mäntsälästä.

Iloisen Mielen Puisto kiinnosti myös jäseniä, sillä mukana oli 36 marttaa.